Thursday, May 10, 2012

Praktik-tenten

Min lärare, Jocke kom 12 tiden och hälsade på. Vi diskuterade fram till 13 då min patient skulle komma. Klockan blev 13.05 och ingen klient syntes till. Kvart över fick vi ett samtal från en annan hälsocentral som undrade om vi skulle ha en TEP-knä patient, hon hade alltså gått till fel hälsocentral. Vilken tur att vi hade bokat in 1,5 timme så att vi hade tid att ta henne så fort som hon kom till oss. När hon äntligen kom hade hon släpat med sin kära väninna "Vasas bästa fysioterapeut som gått i pension för fyra år sedan", Neta beskrev henne som "guru i fysioterapi". Det var ju typiskt. Men allt gick bra och varenda grej jag gjorde observerades noga av tre vana fysioterapeuter. En gång satt jag goniomätaren(vinkelmätaren) bak fram men det märkte jag ganska hastigt när siffrorna var fel väg(den är genomskinlig..), bahaa. Annars gick allt bra och jag klarade av att utföra undersökningen så som den ska göras och jag gav rätt övningar enligt patientens behov. Konstigt nog blev jag aldrig riktigt nervös så mina händer var stadiga och jag fick positiv feedback för att jag var så lugn och sansad. Det känns alltså riktigt bra att lämna hvc-praktiken på det här viset. Jag har lärt mig massor under de här sju veckorna och jag har trivts jättebra med allt och alla på hvc-polikliniken. I morgon ska jag slutföra allt, följa med barnfysion och efter det tänker jag köra till Ekenäs.

Jag har rullat i timmar på bollarna som jag ska bjuda på i morgon så jag hoppas de smakar. Jag tyckte i alla fall att de blev goda. Receptet hittar ni HÄR(jag satte ingen kokos in i bollarna, tycker det är tillräckligt mycket utanpå).


No comments:

Post a Comment