Wednesday, May 9, 2012

Finally

JAG HAR VARIT OCH TRÄNAT OCH ÖVERLEVDE UTAN HOST/SNUVATTACKER!

Barnfysiobesöket som jag skulle följa med på i dag gick inte så bra. Babyn blev jätte ledsen varje gång pappan satt ner honom på golvet så vi kunde inte undersöka någonting desto mera. Nytt försök på fredag. I morgon är min praktiktent. Jag är inte så nervös(ännu), jag vet att undersökningen kommer att gå bra. Det enda jag funderar på är att ge rätt hemövningar. Klart jag i stort sätt vet, men eftersom det finns så många sätt som är rätt så blir det ibland svårt att avgöra vilken av alla miljoner övningar som just skulle passa den här patienten bäst. Plus att lärarna och handledarna alltid har egna åsikter om varför just deras övningar är bättre än den andras. Nå vi ser hur det går, hellre en övning för mycket än en för lite. Jag vet också att den här patienten för tillfället har mycket problem med vristen vilket jag inte får undersöka nu eftersom det här är en TEP-kontroll. Hoppas hon kommer att vara en trevlig svenskspråkig kvinna.

Ännu tillbaka till min förkylning/allergi. I dag tog jag femte dagen i rad allergimedicin plus att det regnar ute och nu känner jag mig hur bra som helst. Var det en förkylning eller är det allergi? Min handledare berättade också att det hade stått i tidningen att det är värsta pollen på 12 år. Så det är ju inte så konstigt om det blev en liten allergichock i systemet. Nå hur som helst är det förhoppningsvis över nu.

Om två timmar ska jag gå i säng men före det ska jag renskriva de fyra sista statusarna och om jag hinner ska jag kolla lite på tenten och kanske ett avsnitt Home and Away.

Elwa tyckte att gårdagens match var ganska tråkig

No comments:

Post a Comment